Back to reality

4 augustus 2016 - Assen, Nederland

Inmiddels zijn we alweer twee weken in Nederland terug, zijn de eerste werkdagen van Marleen geweest en is het leven van Joshua als huisman begonnen. Wat ging de tijd snel en wat hebben we het mooi gehad!

De laatste week in Cairns hebben we vooral relaxed aan gedaan om het als een soort vakantie af te sluiten. We hebben nog een mijn museum bezocht, een mooie strandwandeling gemaakt en genoten van het mooie Australië. Helaas hadden we ook wat slecht weer waardoor het campertje en het pak kaarten volop is benut :)

Daarnaast was bijzonder dat we in de laatste week door de supermarkt liepen en werden aangesproken door een vrouw die oorspronkelijk ook uit Nederland kwam en ons dus prima kon verstaan! Ze nodigde ons uit voor koffie en omdat het regende die dag, dachten wij: why not! Een middag vol boeiende verhalen volgde met haar en haar oorspronkelijk Zwitserse man. Ooit naar Australië gekomen om te werken als ‘crocodile hunter’ om voor een goede prijs het leer te verkopen, vervolgens door goed inzicht een aantal huizen in het opkomende Cairns gekocht en met dikke winst weer verkocht waarna hij 12 restaurants draaiende hield in Sydney. Deze mensen hebben goed geboerd zoals wij zouden zeggen en konden met hun veertigste al met pensioen! Wat een bijzonder leven en superleuk om de middag zo door te brengen.

Als we het over werk hebben komt ook standaard de vraag hoe wij in Nederland de kost verdienen. Marleen d’r werk is maar standaard, maar als Joshua verteld dat ie ‘plumber’ is worden de mensen wakker! Loodgieters worden in Australië net zo hard gezocht als chirurgen en zo wordt dat vak daar ook behandeld. Dus elke keer als Joshua verteld dat hij loodgieter is proberen de mensen hem over te halen om naar Australië te komen, een ‘plumber’ kan namelijk zo’n $100.000,- per jaar verdienen. Echt heul veel! Dus mocht het hem als huisman niet bevallen en mocht hij geen baan kunnen vinden; is dat altijd nog een optie :P

We hebben de reis afgesloten in Cairns, na nog een flinke stapavond en klein katertje waren we klaar om naar Nederland te gaan. Na nog een ‘klein’ foutje met de tickets dat relatief snel (maar wel prijzig) was rechtgezet kon er niets meer misgaan en we landden dan ook woensdagochtend 20 juli netjes om 09.00 uur op Schiphol! Compleet kapot na een reis van ongeveer 35 uren!

Maarrr..het welkom was gezellig! Op Schiphol stonden Marleen’s ouders én broertje te wachten om ons naar het mooie Bornerbroek te brengen om daar onze auto op te halen. Aangekomen in Bornerbroek stond de jazz te wachten met een mooi spandoek en moesten er natuurlijk eerst een paar echte Grolsch-jes gedronken worden. Vervolgens een kwestie van wakker blijven tot de avond om de jetlag zo snel mogelijk te verminderen maar rond 20.00 uur ging het niet meer en zijn we heerlijk in slaap gevallen! Afgelopen twee weken zijn we bijgekomen van de jetlag, hebben we veel gezellige familie- en vriendenbezoekjes/feestjes gehad en hebben we de eerste haring alweer gehapt :)

Nu onze reis is geëindigd zal ook deze blog stoppen! Via deze weg willen we nog wel iedereen bedanken voor alle berichtjes via de site/app/facebook etc. Het was echt heel leuk om te merken dat iedereen zo met ons meeleefde :)

En dan nu echt: back to reality!

1. Michiel:
    5 augustus 2016
    Joshua en marleen bedankt voor jullie ervaringen die jullie met gedeeld op de wereld reis en zo te lezen optie om over na te denken om loodgieter in australie te worden dat is een goed salaris ik ben blij dat alles zo goed gelukt is en bedankt voor de foto van de trein daar heb ik echt wat voor mijn trein boek wel we zie elkaar vast wel weer voor mijn 40stigste verjaardag weer de groetjes van Michiel en geniet er van om huisman te zijn want ik denk dat je zo weer een baan hebt als loodgieter de groetjes aan Marleen en een fijne dag ik zit nu in Denemarken en vertrek vandaag met de vrachtwagen naar Nederland morgen peizermarkt en eindelijk wiekend de groetjes van Michiel